Dublin tips!

Här kommer lite tips ifrån mig eftersom jag är lite av en expert när det kommer till Dublin, höhö ;-)

Först börjar vi med vart man kan käka en god frukost!
¤ Puben Hill 16, vid Mount Joy Square. Käka en full irish för 9.50 €.
¤ Starbucks vid Trinity College. Ta en god crossiant, en yoghurt och en tall drip coffee. Perfekt start på dagen!

Sen vart man shoppar bäst!
¤ Henry St, precis vid The Spire. Där hittar man ett köpcenter vid namn Ilac, där inne hittar man bl.a H&M & Topshop. Pennys finns här också, som i England heter Primark.
¤ Grafton St, den lite "finare" gatan. Där kan man hitta, Topshop, River Island, Brown Thomas - typ som Harrods, värt ett besök!
¤ Ta the luas till Dundrum och besök deras shoppingcenter, stoooort, där kan man tillbringa en hel dag!

Mitt i all hets vill man ju gärna käka också, eller hur?
¤ Slink in på någon av Dublins alla miljoner pubar och ta en dagens, gott!
¤ Gå till "china town" och käka på en koreansk resturang, sjuuukt gott!!
¤ Käka en panini på Starbucks, finns Starbucks lite överallt, bara välja och vraka!
¤ Ta en wrap på en av de många Abrakadabra.

Fika kan man göra lite överallt, men jag föredrar Starbucks.
Ta en grande javachip cream frappucino + en cupcake! Yaaaammi!!

Det var några tips!

Puss!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0