Stegteorin!

För ett tag sen snackade jag med en killkompis om "The Ladder Theory" på svenska Stegteorin. Den går i princip ut på att killar ser sina tjejkompisar som eventuella sexpartners åtminstonde på någon grad, det är som en stege där killarna "sätter" in sina tjejkompisar. Men vi tjejer vi har två stegar: Vänner stegen och Goda stegen.
Enligt denna teorin ska man inom en timme efter man träffat personen för första gången ha bestämt sig för vart på stegen tjejen hamnar och om man är tjej hamnar killen på vänner stegen eller den goda stegen?
Det låter kanske krångligt och det är skitsvårt att förklara skriftligt, mycket lättare i tal.

Men vad tror ni, är det så? Jag har tänkt på detta ett tag och pratat med kompisar om det. Alla killar håller inte med mig, men de flesta gör det. När det kommer till mina tjejkompisar så håller ingen med mig på att man sätter in nya bekantskaper på de två stegarna.. Aja, alla är vi ju olika, men jag vet i alla fall att gör det.

Puss!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stegteori

Kommentarer
Postat av: sara

shiet...

2009-01-29 @ 18:15:42
URL: http://snuffsaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0